12 януари, 2007

Времето




По едно радио казват: "Навремето и времето беше по-хубаво". Да, ама не. Всеки ден по някаква чиста случайност все слушам прогнозата за времето и винаги съобщават, че температурите са рекордни за Януари месец. Не обичам снега и да ми е студено, но всичкото това затопляне идва някак си странно.

Зимата винаги ме кара да си спомням как си празнувах рождения ден като малка. Аз съм родена средата на Януари и винаги имаше супер много сняг тогава. Канех приятелките си в къщи, забавлявахме се, а след това отивахме да играем на снега. Беше хубаво. Вече не знам от колко години няма сняг. Празнуваме дори Коледа и Нова година "на сухо". Някои хора свързват тези празници точно с много сняг и студено време. Лично аз предпочитам да празнувам Коледа на плажа, но това си е съвсем друг въпрос.

Много приятели тази година си купиха нови ски и екипировка и се готвеха да изкарат зимната ваканция някъде в планината и да карат ски по цял ден. Уви, плановете им се развалиха. Времето е много хубаво и дори в планините няма достатъчно сняг. Лошо за зимния туризъм.

Високите температури не са гадно нещо, но в тези зимни месеци носят само грип и настинка. През деня е толкова топличко, а вечер става супер студено, направо да не знаеш какво да облечеш. И какъв е резултата - разболяваш се. Въобще не е приятно. Вече цяла седмица съм болна, гърлото ме боли и имам температура. Е, поне не ходя на училище. Миналия ден като бях в болницата имаше толкова много болни хора и всичко заради това хубаво време. Питам се какво ли ще стане след като за следващата седмица предвиждат рязко понижение на температурите.

Преди няколко дни, докато пътувах към училище, чух по радиото едно много интересно изказване. Поради високите температури мечките не успяли тази година да заспат зимен сън, а таралежите се разсърдили, защото им се развалили всички ябълки и круши, които били събрали за зимата. Смешно звучи, но има известан доза истисна. Щом миналия ден даваха как във Варна хората са отишли на плаж, какво повече мога да кажа. :)

Ех, това глобално затопляне. След години сигурно няма да има и зима в България.

Няма коментари: